Made In Älvdalen

Hejhej!

Nu ska jag berätta om kvällen igår, från början till slut.

Först så kom Fiffi vid 5 och så började jag leta kläder. Och efter typ två timmar hade jag valt, haha! Så det blev en klänning med paljetter upptill och sen klackskor, men seriöst, jag & mamma gick hem och hämtade ett par "vanliga" skor ifall vi skulle få ont i fötterna.. Vilket jag fick! Så jag hade inte klackskorna speciellt länge. Kanske en och en halv timme bara. Men iallafall, först när vi kom ner till ishallen så träffade vi farmor, farfar & Daniel, så vi stod vid dom ett tag när Thomas Petterson stod och babblade på scenen. När han var klar så fick man lyssna på Team Stefan. Dom körde låtarna från Körslaget. Och när dom var klara så började Larz Kristerz spela så alla började typ dansa. Så jag och Fiffi dansade två gånger och sen gick man väl bara runt där mest och såg folk man kände igen. Men alltså, det var typ bara 30+ folk där ^^ Det fanns några i Fiffis ålder, men inte så många. Mot slutet sen så blev jag och Fiffi ashungriga (vi hade redan ätit mackor som vi fick av Sofie, haha) så vi gick ut och köpte en hamburgare för 40 spänn! Så vi delade på den, och Fiffi bah: "Vilken basic hamburgare!". Det var bara ketchup på den liksom! Förresten så fick Fiffi en stalker, haha! Han bah kom fram och typ smekte hennes mage och sa att hon var fin eller nåt (?). Sen så ville han dansa med henne men vi gick därifrån och så gömde vi oss för han (: Sen också en grej, vi kom backstage med Team Stefan och Linda Bengtzing! Det ni, haha! Sen vid klockan 2 så började vi gå hem, och fyfan vad kallt det var! Det var -6, och vi hade typ bara ben, klänning & skinnjacka.. Great! Men tur att det inte är så långt hem från ishallen då. Haha, och så fick vi lov att ta en bild mitt i buskarna, typ "finn tre fel". Och när vi kom in jag bah till kylskåpet och såg ett kebebspett! Omg, jag tog det och ett stort glas o'boy och en banan ^^ Sen gick vi och sov..

Här kommer bilder:

Innan vi skulle gå


Inne på toan


Hahah, underbart!


Hej vi kommer från en annan del av Älvdalen!


Backstage


Finn fem fel?


Kommentarer
♥ Skriven av: johannabergman

dricker du ? Haha, asså de ser iaf ut som du håller i en cider på första bilden ;)

2010-04-25 @ 15:10:32
URL: http://johannabergmans.blogg.se/
♥ Skriven av: Anonym

jäklar vad fina ni var, alla tre! :) men jag måste bara fråga.. är det en cider du håller i på översta bilden? Kanske inte så lämpligt att lägga ut isåfall med tanke på din ålder & att du dessutom står brevid din mamma som har ansvaret :p menar inte att låta som en moraltant men man blir ju lite fundersam bara :)

2010-04-25 @ 15:14:11
♥ Skriven av: Anonym

måste in man vara över 18 för att komma in ?

2010-04-27 @ 18:38:10
♥ Skriven av: Tina

Amanda dricker INTE alkohol, hon och Fiffi fick varsin liten 33 cl cider från Domus med 2,25% volymalkohol. Och det var jag som hade köpt dem.

No big deal, de blev knappast berusade på en sån.



Och NEJ, det är ingen åldersgräns på Made in Älvdalen för att komma in, men 18 år för att köpa alkohol.

2010-04-28 @ 18:31:12
URL: http://www.tiobarnsmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback