Club Nordic

Hejhej!
Idag är jag hemma från skolan pga förkylning. Jag har knappt sovit nåt inatt för att jag har hostat och inte kunnat andas. Sen har jag ont i halsen och är täppt i näsan. Great.

Anyways, i lördags var jag och Minde på Club Nordic i Borlänge. Vi tog bussen till Mora och sen tåg till Borlänge. Och jag säger bara en sak, ALDRIG MER SJ TÅG! Tåget skulle ha gått 16:22, men sen blev det försenat (såklart) till 16:50. När det väl kom så fick vi lov att vänta ytterligare tio minuter för att dom skulle göra nån bromskoll eller nåt. Sen när vi väl hade åkt ett tag skulle vi vänta på ett tåg som tog ungefär en kvart. Och sen skulle vi vänta in två tåg till som tog tjugo minuter. Alltså, aldrig med! Vi skulle ha varit framme 17:48 eller nåt sånt, men vi kom fram 19:14. Liksom.. Awesome... Men men, vi kom fram iallafall.

Vi gick till Donken när vi kom fram till Borlänge, och det var sviiinkallt! Där var det jättemycket folk som också skulle på Club Nordic. Jag och Minde hängde på några bort till Tenoren runt klockan åtta, eftersom vi inte visste var det låg och Jonthe och dom var någon annanstans, haha. Vi kom in efter ett tag ute i kylan och då skulle vi köa till garderoben och lämna våra jackor och väska. Sen gick vi upp där allt var, och våran första tanke var "vad fan är det här?". För det första hade vi förväntat oss en större lokal, och sen mer folk. Det stod att det skulle komma runt 2000 pers, men sen visade det sig att det bara var runt 750. Och sen för det andra så hoppades vi på bättre musik! Ljudet var högt, vilket förvisso var bra, men låtarna sög.. Man kände typ inte igen vissa och så var det bara dunk.. Ingen dansade, för det gick inte. I en och en halv timme ungefär var det roligt, sen var det tråkigt i två och en halv timme. Alla bara gick runt så man knuffades fram och tillbaka, så man kunde inte dansa. Och så tror jag aldrig att jag har svettats så mycket nånsin, det var så otroligt varmt!



Nej, jag säger bara en sak, Coz var till och med bättre än Club Nordic. Men nu gäller det bara att tagga Luciafestinatt som är på lördag! Det kommer bli grymt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback