Torsdag - Idag

Hallå!
I torsdags efter skolan for i stort sett alla från våran familj utom Matilda, Olivia och twinsen till nya huset för att måla och sånt. Vid halv tio (tror jag det var) så for alla utom jag och mamma hem för att lägga de små och sig själva, så vi var kvar. Vid halv ett hade vi målat klart allt i den blivande matsalen och tänkte att vi lika gärna kunde slänga upp fondtapeten.. Men det skulle vi inte ha gjort... Det slutade med att tapeten inte räckte (!?) och vi låg på golvet och garvade, tills vi slet ner den, haha! Vi var väl hemma vid tre sen och då skulle jag tvätta bort sminket och duscha (bara för att få bort all färg) innan jag la mig. Jag la mig med blött hår för jag ändå skulle få lov att duscha ordentligt morgonen efter.

Den underbara tapeten........

Igår gick jag upp klockan sex för att hinna duscha, fixa mig, klä på mig och äta frukost innan vi skulle till Salem för att kolla på de små barnens lucia som började halv nio. Jag var alltså inte i skolan.


Theo, Olivia, Noel och Isac

Sen åkte jag, mamma, farmor, farfar och faster till IKEA i Gävle. Jag somnade innan vi ens hade kommit till Mora... (Jag hade ju bara sovit två och en halv timme). När vi kom till Mora skulle vi hämta ut mina glasögon och plocka upp faster innan vi fortsatte. Jag somnade igen och vaknade inte förrän vi var framme (haha). Det första vi gjorde var att äta innan gick vi och köpte massa saker som omöjligtvis skulle få plats i bilen.. Men konstigt nog gick det in. Men vi fick lov att ha lite i famnen.
Vagnen på IKEA

Vi gick iallafall till Valbo köpcenter sen då klockan bara var fyra. Mamma skulle försöka hitta något rött att ha på sig till deras julkonsert med gospelkören. Så vi gick runt där ett tag och fikade på Waynes Coffee innan vi åkte hem. Jag somnade ännu en gång, tills vi stannade och faster skulle sträcka på benen och jag fick lov att gå ut eftersom hon satt i mitten, då vaknade jag. Men sen när vi började åka igen så somnade jag, haha.

Fika på Waynes Coffee

Knökfulla bilen

När vi kom hem till Älvdalen igen så åkte vi direkt till huset med alla grejer vi hade köpt och fortsatte måla. Jag och mamma gick hem (hade ingen bil) halv fyra inatt.

Jag vaknade tio i fyra idag.. Jag sov alltså elva timmar mer eller mindre, och nu ska jag gå och äta. Hörs imorn ♥

Kommentarer
♥ Skriven av: Hanna

Har du hämtat ut dina glasögon? Kan du inte visa ? ;)

2010-12-19 @ 09:50:24
URL: http://thesweetiecake.blogg.se/
♥ Skriven av: Johanna:)

Kan du inte visa bilder på erat nya hus när ni fått in lite möbler och så?

2010-12-19 @ 10:58:19
URL: http://johannashorna.bloggplatsen.se
♥ Skriven av: Anonym

bor ni fortfarande i älvdalen?

2010-12-19 @ 13:53:33
♥ Skriven av: Anonym

Får du ett eget rum nu när ni har flyttat in i det nya huset?:)

2010-12-20 @ 17:39:24
URL: http://loviisaaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback