Svar på frågestunden



Är det roligt att vara med i familjen annorlunda?
Nja, det var väl både roligt och jobbigt att filma, men jag gillar inte att se det på tv

Är det många som pratar med dig i skolan pga av det?
Nej, faktiskt inte ^^

Tror du att det är bättre att va född till tjej än kille?
Haha, jag vet inte!

Vad kommer du att välja för inriktning på gymnasiet?
Ingen aning

Är du kär?
Nej, jag gillar någon, men jag är inte kär



Hur bestämmer ni vem som typ ska städa osv på ditt och linneas rum?
Haha, vi brukar göra varannan gång, så nu snart ska jag göra det, det ser förjävligt ut XD Fast senaste gången så bad jag Lovisa städa, så då gjorde hon det XD Mohaha!

Om du skulle beskriva dig och dina syskon, vilken roll skulle de ha då?
Haha, jag vet inte ^^

Msn?
Jag har en msn, men jag ger inte ut den här för att jag accepterar bara folk jag känner, för annars om det bara är massa som har sett mig på tv så blir det så drygt när alla skriver hela tiden :/ Men adda min bdb istället; ”NoAverageAngel” (; Där accar jag alla!

Är det jobbigt att ha så många syskon, tycker du?
Det är både roligt och jobbigt

Vill du ha ett till syskon ?
Ne, jag tycker det räcker med 9 ^^

Vill din mamma och pappa ha ett till barn ?
Det vet jag faktiskt inte, men jag tror inte det…och sen går det ju ändå inte, eftersom mamma är steriliserad.

Är det inte svårt att vara "normal" då ett film team filmer er?
Haha, lite grann, men man vänjer sig efter ett tag ^^

Kan du inte göra en videoblogg någon gång?
Jag har ingen kamera att filma med :/

Har du en nära relation med dina syskon och föräldrar?
Jadå, det tycker jag

Har du kille?
Nej, och har aldrig haft dessutom ^^

Har du haft sex?
Nejje, jag fyllde 14 för två veckor sen ^^

Varför syns inte Alex?
Han ville inte ha uppmärksamheten hela tiden, men han kommer synas mer i de två sista avsnitten (y)

Är det inte as pinsamt när alla kompisar ser din familj i tv?
Haha, jo, så därför brukar jag inte kolla på programmet på måndagarna så slipper jag skämmas dagen efter när alla kommenterar i skolan, eftersom jag inte har sett det ^^

Hur lång är du?
Jag är typ 165 cm

Intressen?
Datorn, kompisar, fota, musiiiik

Favorit mat?
Kyckling & pasta <3



Favorit färg?
Svart, lila, gul (;

Bloggar du läser?
Fokis, Kenzas, Kissies, Lindas sminkblogg och mina vänners bloggar



Är de bara du och Linnéa som bloggar?
Nej, mamma gör det också – www.tiobarnsmamma.se

Kan du inte lägga ut bilder på hur du sminkar dig?
Det kan jag väl (:



Känner du dej annorlunda för att du har fler syskon?
Nej, det gör jag inte

Vad brukar ni göra för grejer med hela familjen?
Ehm… typ ingenting ^^ Närå, men åka slalom ibland – dom som kan, vilket är alla förutom Olivia och ner. Sen är det väl inte så mycket mer ;P

Är det nervöst måndagar innan programmet börjar?
Ja!

Ville du flytta?
Ja, det ville jag, för jag ville slippa åka buss på morgonen och kunna gå till skolan, och sen ville jag bo på byn så det är närmare till allting (;

Hur länge bodde ni i huset innan?
Hm…typ 9 år tror jag.

Har du skrivit autograf?
Haha, nej, men mamma har ^^

För och nackdelar med familjen annorlunda?
Fördelarna var väl att vi fick saker som sponsring och att man blev ”känd”, haha XD
Nackdelarna var väl att det var så jobbigt att filma alla avsnitt och att jag inte tyckte om vårat filmteam… Och sen att man knappt hann med att va med kompisar.

Vad har du för mobil?
En Sony Ericsson w890i (;



Hur mycket får du i månads/veckopeng?
Jag får inget av dom, men jag ska kanske börja få månadspeng igen snart (:

Hur många vill du att de ska vara i din familj?
Ibland kan jag önska att det bara var jag och mamma, men samtidigt så kan jag inte önska bort mina syskon <3

Vill du flytta någonstans? Var isåfall?
I framtiden så vill jag kanske flytta utomlands, men nu vet jag inte… Jag vet att jag sa att jag hatar Älvdalen, men jag hatar inte mina vänner, så jag hade inte kunnat flytta ifrån dom!

Vilka ämnen tycker du mest/minst om?
Jag gillar engelska men hatar NO, SO och språkval ^^

Vad gör man på cirkelträning?
Haha, det är olika stationer runt hela sporthallen med olika grejer som man tränar olika kroppsdelar på ^^

Tycker du att du har 2 pappor? Säger du pappa till din biologiska pappa och Jörgen?
Jag ser faktiskt Jörgen som min pappa, även om pappa Jesper (min riktiga) är min biologiska… Och det är just för att jag har växt upp med mamma och Jörgen under hela mitt liv.

Hur ofta träffar du din biologiska pappa?
Det är inte så ofta faktiskt, även om han också bor i Älvdalen…

Är du allergisk mot något?
Ja, jag är allergisk mot äpplen, päron, körsbär, persika, nektariner, hästar, pollen, katter, kaniner, nötter…



Kommer ni göra en till säsong med familjen annorlunda?
Jag vet inte om det blir någon mer säsong, och så vet jag inte om dom vill ha med oss nå mer heller XD Haha!

Tvekade ni någon gång att göra programmet?
Ja, faktiskt… Först när dom frågade oss till andra säsongen så sa vi ”nej”, men sen ändrade vi oss (;

Får ni pengar för att vara med i programmet? (förlåt)
Nej, vi får inga rena pengar, utan vi får ju sponsring istället, som t ex friggeboden, Turkiet-resan, cyklar mm

Kan inte du lägga in lite mer bilder?
Jo, jag ska försöka bli bättre på det (;

Jag skulle vilja ha receptet på dina cupcakes, dom ser väldigt goda ut!
Haha, dom är goda också (y) Jag gör själva muffinsen på vanlig sockerkakssmet, men smälter inte smöret! Sen så gör man frostingen av philadelphiaost, smör och florsocker + någon smaksättning. Jag ska göra en ”guide” någon gång när jag bakar ;P

Hur är det att dela rum med Linnéa?
Det kan vara väldigt störande, men å andra sidan så är det bättre än att dela med någon av dom mindre.

Klarade Linnéa och Matilda att bo i friggeboden? Vad hände sedan?
Haha, dom sov typ aldrig där ute, dom gjorde det, men inte var det många gånger XD

Vad brukar du göra med dina syskon ?
Jag brukar slå dom… Haha, närå, jag skojja XD Men jag brukar faktiskt inte göra så mycket grejer med dom ^^

Vem är du "äkta" syskon med i familjen ?
Jag är egentligen bara ”riktigt” syskon med Alex


SÅ, det var alla svar, enjoy!


Kommentarer
♥ Skriven av: Anonym

guuu va kul med frågestund! ha de fler gånger tycker jag. bra svar oxå ;)

2010-02-11 @ 19:28:42
♥ Skriven av: Anonym

Du svara inte på mitt ! ;( <3

2010-02-11 @ 21:06:28
♥ Skriven av: josse

varför har ni flyttat ?:)

2010-02-12 @ 06:25:12
♥ Skriven av: my<3

Jag har 5 syskon o vi blev oxå frågade om vi ville va med i familjen annorlunda, fast vi sa nej :p

2010-02-12 @ 21:06:53
URL: http://duvetmy.blogg.se/
♥ Skriven av: ebba(som var med i fam. annorlunda den första gången!)

på frågan: villken familj gillade du i familjen annorlunda? gilla du inte oss?

2010-07-06 @ 15:19:04
♥ Skriven av: sara

Vilken härlig tjej du är amanda, så vuxen på nått vis trots dina unga år. Jag undrar lite hur din relation är till din biologiska pappa. Hur ofta träffades ni när du var liten t.ex. och nu? Vilken pappa tycker du "bäst" om utav din biologiska o jörgen? Visste du om att du hade en annan pappa eller trodde du att Jörgen var det?

Hur tycker dina syskon att det är att du igentligen har en annan pappa? Kan du ibland känna dej lite svartsjuk på att det är dina syskons riktiga pappa, men inte din?

2010-10-08 @ 15:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback