Min helg

Hallå små gurkor!
Nu tänkte jag berätta lite kortfattat om helgen som var.

Fredag
Jag och Minde for hem till henne ett par timmar innan vi skulle till Petra och baka tårta och cupcakes till Wynjas kalas på lördagen. När vi väl var där började vi baka, åt pizza och förberedde kalaset. Vi kom inte därifrån förrän efter tio på kvällen.

Lördag
Jag blev hämtad av Minde vid tolv på dagen och vi for till Petra. Där skulle vi bara dekorera klart tårtan och göra bål osv. Sen kom alla barn som Wynja hade bjudit och då började det jobbiga. Jag vet inte ens hur många som kom, men det var många iallafall. Vi började med några lekar innan det blev fika och sen skattjakt. Skattjakten var jobbigast, vi fick lov att vara ute och det var sviiinkallt (jag och Minde hade nämligen klänning och leggins)! När skattjakten var slut gick vi in och slog sönder piñatas som Petra hade gjort och sist blev det ansiktsmålning.





Jag och Minde blev hämtade av hennes pappa när kalaset var slut klockan fem och då åkte vi hem till henne och åt mat. Sen var vi typ döda så vi skulle kolla på LasseMajas Detektivbyrå (julkalendern) men skivan laggade efter typ fjärde avsnittet så vi gick in till tv:n. Det slutade med att jag sov där sen, och typ dog pga hennes djur. Jag är ju allergisk mot katter (och kanske hundar), och hon har två katter och en hund, och så hade hennes farmor en till hund där. Plus att jag har astma gjorde inte saken bättre.. Men jag överlevde med en allergitablett och min astmamedicin, haha.

Söndag
Vi slöade på hos Minde hela dagen tills klockan blev typ halv sex då vi skulle ut på julskyltningen och stå för Philips klass och sälja saker istället för Mindes mamma som inte kunde.. Det var svinkallt och jag hade inte dom varmaste kläderna man kan tänka sig heller. Men vi tjänade 70 spänn var, så det var värt det. Plus att jag vann en chokladkalender jag åt upp när jag kom hem, haha. Fast dom små hjälpte mig faktiskt..

Ja, där har ni min föregående helg. Och på fredag kan jag säga vad den "hemliga" saken handlar om!

Kommentarer
♥ Skriven av: minde brinde

Men halleluja var det inte den vackraste bilden du kunde hitta på mig?? hahahahah fack vad jag är taggad !!!!! :D:D:D:D:D:D:D

2010-11-30 @ 17:23:47
URL: http://mindelok.blogg.se/
♥ Skriven av: amandaa

var kommer din klänning som du har på dig där ifrån?

2010-11-30 @ 20:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback