Fullt upp

Hej!
Som rubriken säger så har jag haft otroligt fullt upp de senaste dagarna.

I måndags var jag och mina kompisar på nåt kommunfullmäktigegrejs dom hade på biografen. Älvdalens kommun vill nämligen lägga ner det enda vi ungdomar har, alltså fritidsgården. Jag fick alltså lov att vara där för att höra vad dom idiotiska kommungubbarna och BUN-kärringen hade att säga..

Igår satt jag och mina kompisar hela förmiddagen på fritte och gjorde plakat och planscher om att vi vill ha kvar fritte, som vi sedan gick och satte upp på byn, i skolan och rondellen. Efter lunch sen så drog vi med heeela högstadiet och många av mellanstadiet och stormade kommunhuset. Vi var 200 pers som satte sig i deras matsal i protest. Sen kom väl den dummaste av alla politiker och gick med på att ha ett möte imorgon i aulan med ungdomsrådet och alla elever som vill. Tv4 och moratidningen var där, så vi var med på nyheterna igår.


Såhär såg det ut i kommunhuset. Om ni undrar över utklädnaderna så var det en tävling på skolan, höhö.

Idag har jag och mina kompisar gjort nya protestlistor (eftersom några av dom förra slarvades bort..) och setat på fritte i stort sett hela dagen.

Imorgon klockan åtta på morgonen blir mötet i aulan, och går inte politikjävlarna med på att ha kvar fritte så ska vi allt visa dom vad som händer! 

HÄR, HÄR och HÄR kan ni läsa intervjuer om detta.
HÄR kan ni se det tv4 fick med och Minde som blir intervjuad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback