Frågor och svar om huset/flytten

Varför ska ni flytta?
För att det är för dyrt att bo i lägenheten vi bor i nu och för trångt.

Är det stort hus, är rummen stora?
Yes, det är inte så många rum men dom är stora.

Vilka barn ska dela rum, eller ska alla få egna rum?
Jag och Linnéa fortsätter dela
Matilda och Lovisa fortsätter dela
Evelina, Olivia, Theo, Isac och Noel ska dela
Alex får eget
Mamma och pappa delar

Vad tycker DU om att flytta?
Jag vet inte riktigt.. Jag trivs väldigt bra här, så jag vill egentligen inte flytta alls.

Ska det bli kul, typ att få nya rum och så?
Jo, det som är bra är att jag och Linnéa får ett större rum som vi har valt tapet och färg till osv

När ska vara ute ur huset om man kan säga så?
Lägenheten? Innan nyår tror jag, men vi ska sova i huset antingen idag eller imorn

Vart ligger huset, måste ni ta buss till skolan?
Det ligger bara lite längre bort från skolan om man jämför med lägenheten, fast åt andra hållet.

Har du typ bestämt hur du ska ha ditt rum med möbler och så?
Ja, i stort sett. Det kommer bli lila, vitt och silver i rummet när det är klart. :)

Ska ni bo i hela huset? Varför flyttar ni, ni flyttade ju nyss?
Ja vi ska bo i hela. Vi flyttade till lägenheten från Rot för ett år sen, så det är ju ett tag sen. Men vi gör det för att det är så dyrt att bo här.

Kommer du att få ett eget rum i erat nya hus?
Nej, jag och Linnéa kommer fortsätta dela

Hur många rum finns det i huset?
6 rum och kök + två toaletter

Om DU fick bestämma rumindelningen, hur skulle det då vara?
Jag tycker den är rätt bra som vi har nu, vi har typ alltid haft samma och det har funkat. Jag har bara haft eget rum tre eller fyra gånger tror jag.

Hur stor är trädgården?
Rätt stor :)

Ligger huset längre bort från byn eller mitt i centrum?
Det ligger fortfarande på byn, fast inte lika nära till allt som från lägenheten.

Kommer huset vara större än det ni har nu?
Ja

Får alla eget rum?
Nej

Ska det bli kul att flytta?
Både och

Hur stort är huset?
Jag vet inte exakt, men det är stort iallafall

När ska ni flytta?
Vi håller på just nu. Vi ska vara så gott som klara innan julafton är det tänkt

Kan du lägga ut bilder?
Ja det kan jag när allt är klart. Fast nu när jag tänker efter så har jag inte hållt mitt löfte om att visa bilder från lägenheten än (a) Kanske ska slänga in bilder nu innan vi flyttar..

Hoppas ni blev nöjda med svaren, är det fortfarande något ni undrar så kan ni fråga i kommentarsfältet!


Kommentarer
♥ Skriven av: Anonym

5 stycken i ett rum? wow, inte lite det.

Har Alex flyttat hem igen?

2010-12-21 @ 23:12:09
♥ Skriven av: Anonym

hur många gånger har du flyttat?

2010-12-21 @ 23:37:39
♥ Skriven av: Anonym

har en annan fråga.. Var dina betyg bra (om du fått dem) ? (:

2010-12-22 @ 19:56:01
♥ Skriven av: Olivia

Bilden du har på headern är verkligen jättefin ! Vad är det för systemkamera? och vart köpte du den ? Skulle vara jättegulligt om du svarade på min blogg!

2011-01-31 @ 16:57:46
URL: http://olivias.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback