Svar på frågestunden

Hur gammal är Mattias?

Han är arton.

 

Hur känns det för dig att din mamma bor i Stockholm varannan vecka? Känns det inte konstigt att ha henne så långt bort... Och hur löser ni det när ni bor hos henne allihopa, kul att du har börjat blogga!

Det är egentligen inget speciellt för mig eftersom jag inte bor hos henne. Jag bor antingen hos pappa eller Mattias. Det är bara de små (alltså från Lovisa och neråt) som har varannan vecka.

 

Iphone eller Macbook?

Jadu.. Isåfall Iphone tror jag, har knappt provat något av dem, haha.

 

Vinter eller sommar?

Båda, fast mest sommar.

 

Vilken är din favoritfilm?

Åh, det är många, men Monte Carlo, Burlesque eller Friends with benefits tror jag.

 

Vilka bloggar läser du?

Hanna Eks för att hon skriver så otroligt bra, ni som inte läser bör göra det!

Linda Hallbergs för att hon sminkar så fint.

Clara Henrys för att hon är så rolig.

Sen är det några kompisars bara :)

 

Vad har du ätit idag?

Ingenting än så länge, vaknade för inte så längesen..

 

Blir du fortfarande igenkänd?

Händer väl ibland. Var faktiskt ganska många i somras, men annars brukar det inte vara så ofta om jag är själv, då är det mer om det är fler syskon eller med mamma osv.

 

Vad gillar du mest på julbordet?

Kavelgris med skinka och äppelmos på. Eller revbensspjäll!

 

Kan du sjunga?

Tyvärr inte.

 

Vad önskar du dig i julklapp?

Ja, eftersom jag varit så seg med att svara på det här så blir det väl "vad jag önskade mig" istället. Men det var plattång, Lady Gagas parfym, sminkpenslar och ögonskugga, pengar och navelpiercingar. Och jag fick faktiskt allting. Ska visa er senare. :)

 

Vem är din idol?

Det vet jag faktiskt inte. Har inte direkt någon idol eller någon jag ser upp till, så jag kan inte riktigt svara på den frågan..

 

Kan du ha en tävling någon gång? Typ där man vinner en sak som du skickar hem?

Kanske det :)

 

Hur mår ni alla barnen nu i familjen efter skiljsmässan? Har det påverkat er något?

Jag vet inte hur mycket det påverkade de mindre barnen, men jag har inte brytt mig så mycket då jag såg det som ganska väntat.

 

Hur känns det att Tina har träffat en ny?

Jag tycker det är bra och jag är glad för hennes skull. Träffade honom igår och han verkade jättetrevlig. :)

 

Vad har du för drömyrke?

Make-up artist

 

Hur träffades du och din pojkvän?

Allra allra första gången var på fest faktiskt. Men sen började han "hålla på" med en kompis till mig, som inte var något speciellt egentligen. Och då hade jag varit med henne och träffat honom de gångerna och efter det började vi skriva typ. Haha det är den enkla versionen, orkar inte berätta alla detaljer.

 

Vad är det bästa/sämsta med honom?

Bästa är att han är bäst helt enkelt. Hihi, närå men han är snäll, omtänksam, han bryr sig och är snyyygg. Det sämsta eller sämre är väl kanske att vi inte har så många gemensamma intressen.

 

Vad heter alla dina syskon och hur gamla är dem?

Alex 18, Linnéa 15, Matilda 13 (blir 14 i mars), Lovisa 12, Evelina 8 (blir 9 i januari), Olivia 7, Theo 5 (blir 6 i januari), Isac & Noel 4 (blir 5 i februari).

 

Hur mår du?

Jag mår bra. Lite seg men annars bara bra.

 

Det här är en privat fråga så du gör som du vill om du vill svara eller ej. Läste din mammas blogg för länge sen och har nu hittat tillbaka. Såg att hon är ensamstående... Är de skilda och har ni flyttat ifrån det stora huset?

Ja, de skiljde sig i våras och nu bor mamma i en lägenhet och pappa kvar i huset.

 

Vad går du för linje på gymnasiet?

Restaurang- och livsmedelsprogrammet.

 

Vilken är din favorit ben&jerry's?

Caramel Chew Chew

 

Vad på din kropp är du mest nöjd med? Kan vara vad som helst tex. ögonen, rumpan, öronen...  

Isåfall ögonen tror jag.

 

Om du fick se ut som vem du ville, vem skulle du då vilja se ut som?

Det vet jag inte.. Kanske Hayley Williams, Noomi Rapace eller Audrey Kitching för att dem är så snygga

 

Kan du ge några tips på hur man blir mindre nervös när man umgås med killar/killar man gillar? Något man kan tänka på, för att undvika pinsam tystnad tex?

Gud såntdär är jag jättedålig på. Men ett tips är väl att aldrig låta det bli tyst, haha. Därför tycker jag det är mest chill när man kollar på film för då behöver man inte prata, fast känner man att man vill kan man ju prata om filmen eller kommentera det som händer osv. Jag kan fortfarande bli nervös ibland när jag inte träffat Mattias på några dagar och vet att vi ska ses, även om vi varit tillsammans i snart ett halvår, haha. Fast det vet han inte om hoppas jag, det hade vart pinsamt..

 

Drömresemål?

Frankrike, Pariiiiiiiiiiiis!

 

Favoritband/artist?

Åh det finns så många som är bra. Och jag lyssnar på så olika musikstilar så det kan vara allt från Adept och Miss Li till Swedish House Mafia och Simple Plan. Men ett band som alltid kommer vara bäst är nog Hardcore Superstar.


Kommentarer
♥ Skriven av: c

Är det pappa Jörgen eller din andra pappa som du bor hos?

2012-12-31 @ 13:30:37
♥ Skriven av: Ellen

När du säger att du bor med din pappa menar du Jörgen eller din biologiska pappa?

2013-01-01 @ 22:57:42
♥ Skriven av: Amina

Om du fortfarande svarar på fler frågor så har jag en fråga.
Jag läste Linneas blogg grymt mycket och din lika mycket. Men Linnea blogga knappt, alltså jag vill veta vrf hon inte gör det? Vad gör hon när hon inte bloggar?

2013-01-03 @ 15:51:25
♥ Skriven av: towe

hej varför bor "de stora barnen" inte hos eran mamma?

2013-01-16 @ 12:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback