Ni får gärna kommentera det här sen

Hej alla som läser min blogg. Dvs alla 98or, lärare, rektorer och andra brylliga människor som inte har något bättre för sig än att rota i mitt privatliv!

Hörde av en på skolan idag att folk pratar om mig och mina kompisar i skolan på lärarrummet.. Alltså våra lärare?! Snacka om att ha tråkigt om dom måste bry sig i vad vi gör på fritiden efter skolan. Så länge vi sköter skolan så borde det ju inte vara något problem? Det är väl det enda de borde bry sig om, egentligen. Och vi har själv sett lärare ute på helgerna som beter sig som om dom vore myycket yngre än vad de egentligen är. Sen undrar jag varför eleverna inte får snusa/röka under skoltid när det tydligen är helt okej för all personal. De anser ju att det är samma sak som att "vara drogad på lektionstid" när vi gör det. Borde inte reglerna gälla alla? Så har det väl alltid varit sagt - att både lärare och elever ska ha samma regler. Och varför får inte vi dricka kaffe på lektionerna när lärare kan gå iväg för att fylla på sitt eget och ta med in på lektionen igen?

Egentligen skriver jag bara det här för att jag vet att lärarna håller koll på oss genom facebook och bloggar osv. Så då kan dom ju lika gärna se mina åsikter om det också på samma gång. :)

Min blogg går ju ut på att skriva vad jag gör när jag inte är i skolan. Alltså mitt privatliv mer eller mindre. Men vilka delar törs man skriva ut numera när man vet att alla håller koll på vad man gör? Vill ni läsa om vilken mat jag käkade, vilken läxa jag gjorde, vilken tid jag gick på toa osv osv. Eller vill ni läsa och se bilder från när jag och mina vänner göra roliga saker istället?

När man bor på ett så litet ställe som Älvdalen där det inte finns så mycket att göra så måste man ju försöka hitta nya sätt att roa sig på. Och om man då utmärker sig så det minsta lilla mot mängden så ska man tydligen få rykten efter sig och bli allas samtalsämne. Men det anser jag iallafall är ganska värt, för att i slutändan vill jag inte sitta och ångra att jag inte har provat på saker och haft kul när jag ändå har haft den tiden inne. Vart ska man då få alla nya erfarenheter ifrån? Det här är ändå min ungdom och jag vill ta vara på den så bra som möjligt trots att vi är ganska begränsade här i dalen.

Ja, ville bara säga det. Ha en bra dag!

Kommentarer
♥ Skriven av: Nora

Du som också går i nian, har du bestämt dig för ett gymnasium än?

2012-02-13 @ 17:30:27
URL: http://jagkallasnora.blogg.se/
♥ Skriven av: Elina

Du har jävligt rätt tjejen, jävligt rätt.

2012-02-13 @ 17:37:03
♥ Skriven av: Eliie

Alltså du har så jävla rätt, det bästa inlägget jag har läst på jävligt länge! Det är samma sak på våran skola,lärarna går typ går runt och frågar en massa om man har skrivit nåt på facebook, man vill inte ens lägga ut lite "fest bilder" eller så, för man vet att det kommer att nypa en i ändan. Precis som du skrivir så ska dom ju bara bry sig om skolan, inte rota i ens jävla privatliv. Gaaaa, blir på förbannad!



P.s grym blogg, fortsätt så!

2012-02-13 @ 17:58:08
♥ Skriven av: Amanda

Du har sjukt rätt i det du skriver, håller med dig till tusen!

Keep up the good work :)

2012-02-13 @ 22:22:01
URL: http://nattstad.se/amandajeppesen
♥ Skriven av: Sofia

Aaas bra inlägg!

2012-02-13 @ 22:30:26
♥ Skriven av: Ida

Vad hände med er fyra? Ni var ju jätte bra vänner? <3

2012-02-14 @ 11:10:50
♥ Skriven av: Madde

Håller absolut med dig. Men det du gör på din fritid ska dem ge fan i. Ursäkta uttrycket. Men du har rätt till 110 procent. :)

2012-02-14 @ 20:57:33
URL: http://madeleiiinnneee.blogg.se/
♥ Skriven av: ♥Jennifer

säger som dom andra bra inlägg!!



2012-02-14 @ 21:02:46
URL: http://bbubblizzz.blogg.se/
♥ Skriven av: Marie

Ni har inte tänkt på att de lärare som "lägger" sig i erat privatliv bara vill ert bästa. Det finns ju en anledning till att tobak och alkohol har en viss åldersgräns.

Sen tycker ju inte jag att lärare behöver sitta och diskutera detta med varann och skvallra om elever, utan borde prata med eleven/eleverna det gäller.

Jag är ju ganska säker på att ni elever snackar skit om era lärare. Varför ska inte era lärare få prata om er då? så länge det inte är något väldigt privat det rör sig om.

Det är iaf vad jag tycker. Det kommer alltid finnas dem som pratar en massa skit, men det är inget att bry sig om.

2012-02-14 @ 21:27:33
♥ Skriven av: jeniffer

När alla lärare radar upp sig på ett led och säger att dom varken drack, rökte eller snusade i vår ålder så kan dom mer än gärna snacka men innan dess tycker jag att dom kan hålla sig till sina egna liv.

2012-02-15 @ 18:31:35
URL: http://jenifferjacobsson.blogg.se/
♥ Skriven av: Nelly

Håller med Jeniffer! Lärarna har inget med elevers liv att göra om det inte gäller skolan. Och dom har ingen som helst anledning att sitta och prata om det på lärarrummet.

2012-02-15 @ 19:00:41
♥ Skriven av: En av dina bloggläsare:)

Asså jag håller med Nelly och Jennifär!! Lärare ska inte ens tänka tanken att bry sig om en elevs privatliv. De är så sjukt fel att lärare gör det!! Även om dom säger att det är för ens eget bästa o blabla bla, så ska dom fullständigt SKITA i vad eleverna gör på fritiden! Jag blir så jävust arg när jag ser eller upplever sånt här..så alla lärare sluta läsa elevernas bloggar för att sen kunna lägga sig i elevens privatliv, ni ska överhuvudtaget inte bry er om vad en elev gör på sin fritid!!! om ni inte ha lagt märke till ordet FRITID så ta och gör de nu...FRI-TID! uppfattat???

2012-02-16 @ 17:23:45
♥ Skriven av: .

Vill bara lägga till att de är faktiskt ni som är vuxna, Ni som ska vara dom mogna och duktiga och ansvariga så betee er där efter och bry er i era egna liv och folk som har nå med er att göra UTANFÖR SKOLAN! Så ni ska fan inte säga "Aaah men ni pratar ju om oss också" eller " vi är faktiskt äldre så vi får göra sånt"... Fan heller ni har också varit unga tror inte de hade varit så kul om de hade hänt samma sak för er i våran ålder!



Så till alla så kallade "vuxna" om ni ens får kalla er de så BETEE ER FÖR FAN!

2012-02-16 @ 22:12:04
♥ Skriven av: Anja

Haha, känslan när du skriver "98or, lärare, rektorer och andra brylliga människor som inte har något bättre för sig än att rota i mitt privatliv" så är jag lika gammal som dig :D

2012-02-19 @ 20:24:41
URL: http://spreadyourwings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback