Svar på frågestunden, del 1



Kan inte du ta bilder och typ "visa" oss runt i huset?
Jo, det kan jag väl (:

Vem av dina syskon bråkar du mest med och vem kommer du mest överens med?
Jag bråkar nog mest med Lovisa, Matilda & Linnéa. Men kommer faktiskt mest överens med Linnéa också.

Vad heter din bästa vän ?
Jag har inte bara en bästa vän, jag har fler. Men dom heter iallafall Millah, Emma, Lotta, Thomas, Samantha, Johanna, Hanna & Minde, (hade inte bild på alla)


Vilka är dina favorit kläder?
Plagg? Isåfall min gråa mjukisdress (:

Vad är din bästa och sämsta egenskap?
Jag har världens sämsta tålamod, men jag är bra på att sova, haha!
 
Är du bra kompis med din syster Linnéa, typ så att ni kan snacka om allt och så?
Japp
 
Hur många barn skulle du vilja ha själv, om du vill ha några?
Jag vill inte ha några

Tyckte du att du ändrades mycket när du började högstadiet?
Ja, faktiskt. Men det var väldigt mycket just då, inte bara i skolan..

Ska du börja 8:an efter sommaren?
Ja, det ska jag

Tar aldrig Alex hand om de små som du och Linnéa gör?
Nej, men han kan om man ber honom.

Går du någon sport?
Haha, no way!

Har du fått glasögon?
Nej, jag har dom bara på kul (;


Vilket smink, av alla smink som finns gillar du mest?
Alltså produkter? Ehm.. jag vet inte.

Föddes du för tidigt eller för sent eller var det prick på dagen?
För tidigt tror jag.. eller jag vet inte

Har du fått vara med inne på BB någon gång när din mamma föder barn?
Jag fick vara kvar med mamma på BB när Lovisa blev född.

Har du någon gång gått på någon aktivitet i så fall vilken eller vilka?
Många. Dans, basket, konståkning, fotboll, kör mm

Vilka bloggar läser du?
Fokis, Kenzas, Lindas sminkblogg, mina kompisars

Läser du Linnéas blogg?
Ja, det gör jag

Hur är det att bo i en ganska liten stad, jag själv bor i Stockholm, och skulle inte klara att bo i en mindre stad, men hur tycker du det är?
Jag trivs rätt så bra här, men jag har ju alltid bott här så jag kan ju inte jämföra med nånting större heller..

Hur stort bor ni? Tänkte, ni är så många...
Ehm... det är 6 rum och kök. Fast egentligen räknas nog inte två stycken sovrum som rum. Det är två som man måste gå igenom för att komma till nästa.

Varför började du blogga?
Jag vet inte.. Jag ville ha nånstans att skriva min vardag och lägga ut bilder och så bara.

Vilken är din absoluta favoritplats?
Stockholm, Göteborg eller Mellbystrand

Vad har du för mobil?
Just nu en Sony Ericsson w890i. Men jag ska få en ny snart.

Vad heter du i mellannamn?
Tove (:

Vad har ni för systemkamera?
En Pentax K20D


Är du nöjd med ditt namn?
Jadå

Om du fick välja vilket namn du ville, vilket skulle du då vilja heta?
Jag vet inte, det finns många fina ^^

Vem är din favoritartist?
Lady GaGa!


Vad är din favoritmat?
Kyckling, pasta

Hur många har du varit tillsammans med?
Ingen..

Vart vill du bo när du blir stor?
Vet inte

När börjar ni skolan?
23 augusti, om du menar efter sommarlovet

Kan du inte lägga upp fler dagens outfit?
Okay, ska försöka

Hur skulle du beskriva dig själv?
Glad, rolig, knäpp (;

Hur lång är du?
Typ 166 cm

Har du någon favoritaffär, isåfall vilken?
JC, Gina tricot

När du köper grejer, kan du inte lägga ut vad du har köpt och vad det kostade, vet att du gör det, men det var längesen nu.
Jo, men jag har inte varit och köpt något sen skolavslutningen heller så..

Vad gör du en vanlig sommarlovsdag?
Sover till typ 16 på dagen, äter och sitter vid datorn till långt in på natten (: Det är vad jag har gjort hittills iallafall.

När det är sommarlov är ni ensamma hemma nångång då?
Det är sällan att det händer.

Var det svårt att vara sig själv när en massa folk var runt om en med kameror och mikrofoner mm när ni spelade in Familjen Annorlunda?
Nja, dom sa ju vad man skulle göra.

Kan du visa i en "guide" hur du sminkar dig?
Jo, nångång kanske (:

Kan du inte ta kort på alla dina syskon och ladda upp på bloggen?
Haha, okej

Kan du börja videoblogga?
Alltså, jag hatar att höra min röst.. Så det är en anledning till att jag drar ut på det hela tiden. Och sen vet jag inte vad jag skulle ha sagt heller ^^

När började du sminka dig?
I 5an, men då hade jag bara mascara. Sen blev det mer i 6an.

När började du raka benen?
Förra sommarn

När tog du hål i öronen?
När jag var 6-7 år. Jag gick iallafall i förskolan.

Vilket smink skulle du inte klara dig utan?
Kajal/eyeliner

Kan inte du lägga upp fler bilder på folk/dig själv som du sminkat?
Jo, så fort jag har sminkat någon så. Annars sminkar jag mig själv väldigt lika hela tiden. Jag har liksom en "sminkning" som jag har vardagligen.

När du har så många på bilddagboken, är det inte jobbigt att kolla när alla laddar upp bilder?
Jag kollar bara på mina kompisars bilder

Vem är din idol?
Lady GaGa

Vad är ditt favorit shopping ställe?
Nordstan i Göteborg

Skulle du vilja vara med i en till säsong av Familjen Annorlunda?
Kanske, beroende på vad dom hade velat att vi skulle göra

Hur mycket smink använder du?
Hur menar du? Jag använder massa olika..


Vilken är din favorit årstid?
Sommar

Tyckte du om att ni flyttade?
Ja, fast jag saknar huset i Rot också..

Fick typ Linnéa och Matilda nån hamster efter dom "flyttade" in i friggebon?
Haha, nej.

Kallar du Jörgen för din pappa?
Ja, det gör jag.

Får du månadspeng?
Inte längre

Har du strulat/kysst någon kille?
Nej


Hur många är de som läser din blogg på en dag?
Jag har runt 350 unika per dag.

Tycker du att Linnéa är snyggare?
Haha.. ibland, ibland inte.

Var det "nervöst" när du hade gått ut 6an och skulle börja 7an?
Ja, eftersom tv-teamet följde med mig till skolan fast jag inte ville från början.

Om du fick välja bort något från din kropp, vad skulle det vara?
Ehm... mycket.

Har ni haft betyg i 7an?
Nej, vi får i 8an.

Läser du många bloggar förutom "kända bloggar"?
Nja, det är inte så många av mina kompisar som har bloggar. Men dom som har, deras läser jag.


Kommentarer
♥ Skriven av: olivia

Hej amanda ! :D

Du jag kom på en fråga jag jättegärna vill ha svar på :)



hur sa du till din mammma att du ville raka benen... om du fattar vad jag menar ! ;P



Vet att det nyss var frågastund men jag kom på den när jag såg att det var en som frågade en liknande...

Men det kan vara en dagens fråga xP



Väldigt tacksam för svar :)



Och tack på förhand i så fall..

Sköt om dig :) gillar din blogg :D

2010-06-26 @ 11:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback