Svar på frågestunden

Vad är ditt favorit program?
Desperate Housewives, Grey’s Anatomy, Hannah Montana & Magi på Waverly place

Vad är din favorit bok?
Millenium Triologin (;



Har du bra betyg?
Jadå, jag har inget IG än så länge (:

Hur lång är du?
Jag är typ 166 cm

Hur mycket väger du?
Typ 63 kg

Vart vill du helst resa?
Till Thailand eller Karibien

Vad använder du för kamera, du tar verkligen jätte fina bilder!
Tack! Jag använder pappas systemkamera, som är en PENTAX

Ligger Saxdalen nära Älvdalen ?
Haha, ingen aning (:

Vet du vart det ligger?
Haha, nej

Hur var resan?
Till Turkiet menar du? Den var underbar!



Hur kom ni med i Familjen Annorlunda, alltså anmälde man sig eller nåt?
Det var tv4 som ringde oss och undrade om vi ville vara med

Ska ni vara med nästa säsong?
Vi vet inte om det blir någon mer säsong, och vi vet ju inte om dom vill ha med oss ännu en gång heller (:

Vem bråkar du mest med av dina syskon?
Linnéa & Lovisa

När ni ska få ett syskon, hur säger era föräldrar det till er? Säger dom det till alla eller först till dom stora & sen dom små eller hur gör dom?
Ehm.. Det har väl varit lite olika, men när mamma väntade Isac & Noel så var vi på semester och så sa hon ”Vad tror ni själva, i mars blir vi elva”. Men då visste vi inte att det var tvillingar så vi blev ju tolv sen istället ^^

Har ni flyttat till lägenhet, varför?
Ja, det har vi. Det var för att vi ville bo centralt, så man slapp skjutsa överallt vart man än skulle. Och så slipper vi åka buss till skolan nu (:

Hur är det att vara med på tv?
Jag tycker att det är pinsamt, så jag brukar inte kolla på programmet med hela familjen, jag kollar det på datorn sen istället, haha!

Skulle du inte kunna lägga upp receptet på dina fina cupcakes? Snälla!
Jo, det kan jag (:



Vad gjorde ni mer i Turkiet än att dansa magdans och åkte piratskepp?
Vi var på bazaar (stavning?) Och på turkiskt bad. Det kommer nog med i nästa avsnitt.

Vilka saker förutom Turkiet resan och friggeboden har ni fått för att ni är med i
programmet?
Vi har fått cyklar, blöjor, nappflaskor och sånt till Isac  & Noel, vi har fått en säng till Theo… Haha, alltså jag kommer inte ihåg vad vi har fått mer x)

Vad brukar du göra med dina syskon?
Jag brukar ta hand om dom eller bråka med dom :)

Brukar du bli blygare när dem filmar eller är du som vanligt?
Haha, när jag inte syns så mycket så undviker jag kameran ^^ 

När flyttade ni?
Vi flyttade i slutet av november

Hur känns det att ha så många syskon?
Nu ska ni få ett kort svar; ibland är det rolig, ibland är det jobbigt (;

Vad är det bästa och sämsta med att ha en stor familj?
Alltså, jag har fått frågan ”Vad är det bästa med så många syskon” jättemånga gånger, men jag har fortfarande inget bra svar på det x) Men det sämsta är väl att man inte kanske alltid kan ha kompisar hemma hos sig och vara ifred och sånt.

Tycker du det känns som du får mindre kläder och sånt än dina kompisar bara för att du har en stor familj?
Nej, det tycker jag nog inte. Jag har de grejer som jag behöver (y)

Finns det någon annan stans i Sverige du skulle vilja bo, isåfall var?
Stockholm eller Göteborg – fast jag ska flytta till något av dom när jag börjar gymnasiet

Vad är roligast med att vara med i Familjen Annorlunda?
Turkiet resan

Eftersom att du har så många syskon, vem är du mest med eller vad man ska säga, vem är du tajtast med?
Linnéa eller Evelina

Jag undrar om du kan göra en video och lägga ut på din blogg där du går runt i huset och typ, det här är vardagsrummet, här är mitt och Linnéas rum... Och så vidare.
Jag har ju ingen bra kamera att filma med, men jag skulle kunna ta kort i varje rum och skriva vems det är (: Om det skulle va kul?

Gillar du och titta på din familj i Familjen Annorlunda?
Haha, nej

Vart i Turkiet var ni?
Vi var i Belek

Kommer det komma en ny säsong av Familjen Annorlunda?
Ingen aning

Isåfall kommer eran familj vara med?
Ingen aning (:

Vad är din favorit sport och kolla på, alltså inte den roligaste och utföra?
Haha, jag gillar inte sport överhuvudtaget

Om ni blir förfrågade att vara med i en säsong till av programmet, kommer ni att vara med då?
Vi vet inte. Det beror på vad dom vill att vi ska göra den här gången… Jag menar, vi har ju gjort det mesta nu redan eftersom vi har varit med två gånger

Vem tycker du är jobbigast av dina syskon?
Lovisa :D

Skulle inte du kunna videoblogga någon gång?
När jag har en bra kamera att göra det med (;

Hur kommer det sig att du aldrig har bott hos din pappa och varför gör du inte det?
Jag vet inte, mamma och Jesper (som min riktiga pappa heter) skiljde sig när jag fortfarande låg i magen, och sen har jag bott och växt upp med mamma och Jörgen. Och varför jag inte bor hos han nu är för att han har bott i Gbg tills två år tillbaks då han flyttade till Älvdalen, och nu är han borta och jobbar i veckorna (:

Jag åker konståkning och på din mammas hemsida stod det att du också hade gjort det? Hur långt kom du och varför slutade du?
Jag gick bara två gånger och var med på fem uppvisningar tror jag det var… Men sen blev det för dyrt och så var det inte i Älvdalen längre, och därför slutade jag.

Är de inte många i din skola som tycker de är roligt att de är någon i från sin skola är med i tv?
Haha, jag vet inte x) De säger inte så mycket faktiskt

Har du en egen dator?
Japp, jag har en bärbar Toshiba

Vad använder du för mascara?
Den heter Lash Architect och är från L'oréal Paris



Kan inte du lägga upp en videoblogg när du sminkar dig? Jag tycker att du sminkar jättebra (:
Tack! Jo, jag ska försöka när jag har en kamera att filma med, haha (;

Har eran familj pratat om att ni vill spela in en till säsong?
Nja, bara lite, men vi vet inte om det ens blir en till säsong och om dom vill ha med oss igen (:

Vilka anmälde er till Familjen Annorlunda eller anmälde ni er själva?
Det var tv som ringde oss

Vilka "shop online" affärer tycker du mest om?
Melba, H&M och Gina Tricot

Har många på din skola eller i din klass börjat "fjäska" för dig sen ni var med i tv?
Haha, nej

Vilken är din favoritlåt?
Ojoj, det finns många. Men just nu är det bland annat Happyland – Amanda Jenssen

Har du eller din familj kontakt med några andra familjer från Familjen Annorlunda?
Mamma har lite kontakt med dom andra, och jag har bara pratat med Corrinda från Uppsala på facebook någon gång (:

Vad tycker du om dom andra familjerna från Familjen Annorlunda?
Jag tycker att dom i Märsta är rätt ”tråkiga” men att familjen Wetterholm är bra (y)

Vad brukar du titta på när du kollar på tv?
Haha, Disney Channel, MTV eller kanal 5

Vad brukar dina kompisar säga om Familjen Annorlunda?
Dom säger inte så mycket, dom kanske kommenterar om det har varit nåt roligt/konstigt i programmet bara

Vilken annan familj gillar du bäst som är med i Familjen Annorlunda?
Wetterholm

Har Matilda glasögon? Såg att hon hade det på Linnéas blogg
Ja, det har hon. Hon fick det för ett par veckor sen



Är Jörgen din riktiga pappa?
Nej, min och Alex riktiga pappa heter Jesper

Vad brukar ni äta för mat hemma?
På vardagarna är det väl ”vanlig” mat som makaroner & köttbullar och spaghetti & köttfärssås. Men på helgerna kanske vi äter tacos eller hamburgare… Ja, ni fattar (;

Tycker du om fetaost?
Haha, nej

Hur många kusiner har du?
8 st. Fiffi som jag skrev om för ett tag sen är våran kusin (:

Fixar du ditt hår på morgonen (plattar osv)?
Ja det gör jag, jag plattar det jämt och sen fixar jag det med spray och sånt.

Jag bara undrar vilken klass du går i?
7A

Gör du bloggdesigner?
Jag kan göra åt andra om dom skickar bilder och sånt (:

Hur kändes de att bli filmad, alltså kände du dig tvingad med att ha smink & sånt?
Haha, ja faktiskt, fast i Turkiet orkade man inte. Det var så jäkla varmt och sen badade man ju och höll på.

Fick ni eran semester till Turkiet sponsrad från TV4 eller betalde ni?
Vi fick den sponsrad. Men vi fick lov att fixa passen själva och ha egna fickpengar och sånt.

Var det kul i Turkiet?
Det var underbart!

Vilken av dina syskon gillar du mest?
Jag gillar ju självklart alla, men inte samtidigt, haha! Närå, men det varierar, beroende på om dom är sura/dumma/snälla/glada osv 

När fyller alla år i din familj?
Pappa – 20 april
Mamma – 3 april
Alex – 13 maj
Jag (Amanda) – 1 februari
Linnéa – 21 november
Matilda – 9 mars
Lovisa – 17 september
Evelina – 26 januari
Olivia – 14 maj
Theodor – 11 januari
Isac & Noel – 24 februari

Vad tror du alla dina syskon + du själv kommer jobba som?
Ingen aning. Men jag vill iallafall bli make-up artist eller liknande (:

Har ni några smeknamn till alla barn?
Alex – Alex (han heter ju Alexander egentligen) eller Ajax (av hans kompisar)
Jag (Amanda) – Manda eller Mandy
Linnéa – Nea
Matilda – Tilda, Tildis
Lovisa – Lovis
Evelina – Lina
Olivia – Oliv
Theodor – Theo
Isac – nej
Noel - Nonis

Kan man göra mycket i Älvdalen?
Haha, har jag inte svarat på det i tv redan eller? Jag skojja, men det beror på vilken årstid det är. På vintern kan man åka i Wäsa när dom har det öppet. På sommarn kan man ju bada och sånt.

Hur ser man skillnad på Isac och Noel?

Ni avgör, Isac till vänster & Noel till höger (y)

Hur många besökare har du ca?
Jag har runt 300 läsare varje dag

Och hur många besökare har din mamma?
Jag vet inte

Visst var ni med i Sverige Campar tror jag de hette. Jag missade det, kan man se nånstans på nätet?
Det vet jag faktiskt inte 

Hur har du lärt dej att sminka så fint?
Jag kollar sminkbloggar, youtube och sen har jag helt enkelt lärt mig själv (:



Favoritplagg?
Jeansleggins

Något du inte kan leva utan?
Vännerna och familjen <3

Hur mkt pengar brukar du spendera i månaden?
Det är lite olika, det beror ju på om jag ens har några pengar ^^

Stavas Väsa med v eller w? Det står ofta olika :P
Jag skriver Wäsa när jag menar slalombacken, och Väsa när jag menar stället där farmor & farfar bor (; Man uttalar det likadant med V, men jag skriver det annorlunda.

Vem hejar du på i Melodifestivalen? Vem tror du vinner?
Jag har inte kollat på det (: Men jag har hört Eric Saades låt, och den var väl rätt bra, men den är en så typisk Danny/Erik/Ola/Måns låt… Så jag vet inte

Vem tycker du är roligast i din familj? Varför?
Haha, jag själv! Närå, men kanske Isac och Noel eller Theo bara för att dom har sånt humör. Igår så hade Isac pallen inne på toan, och så fick han inte ställa den där han ville så han kastade iväg den på golvet och satte sig på golvet och skrek x)

Skämdes du när Tina visade upp ditt pass?
Haha, ja

Vad tar du på kvällen när du är sugen på något gott?
Varm choklad eller godis

Kan du inte berätta nåt roligt minne du har med din familj?
Turkiet resan och alla semestrar vi gjort med husbussen (;

Är ni lika coola i verkligheten som ni är på tv?
Haha, självklart ^^

Brukar du hjälpa till mycket hemma?
Bara när jag måste 

På tv4.se står de att man kan titta på era semesterbilder. Men de går inte för mig. Kan inte du lägga upp dom på bloggen?
Det finns ju hur många som helst, men jag kan lägga upp dom flesta om ni vill?

Går Tina typ i skolan?
Ja, hon har börjat plugga, fast vad vet jag inte ^^

Är Jörgen din och Linnéas riktiga pappa?
Inte min

Din brorsa Alex, var väl inte med i Familjen Annorlunda? Varför inte?
Han ville inte ha uppmärksamheten. Men var med i förra avsnittet och kommer vara med i det sista också.

Är det drygt med alla filmkameror mitt i facet haha?
Haha, jo, man fick ju lov att tänka på vad man gjorde hela tiden så man inte kom och gjorde nåt jättekonstigt ^^

Är allting "plötsligt" när ni spelar in eller blir det tex. att du säger blabla och sen måste ni ta om de?
I första säsongen var det mer saker som hände plötsligt, för filmaren var bättre då, men nu i andra säsongen var det så att man fick lov att ta om saker oftare. 

Vad heter ni alla i mellannamn?
Anders Jörgen
Tina Maria Therese
William Alexander
Tove Amanda
Edith Linnéa
Tina Matilda
Elin Lovisa
Maja Evelina
Mimmi Olivia
Anders Theodor
Isac Oscar
Noel Victor

Hur mycket ungefär av de ni spelar in kommer med?
Om vi filmar ungefär 8 timmar, så tar dom kanske bara med en kvart.

Vad heter Matildas och Linnéas bloggar?
http://neaajohansson.blogg.se/
http://lifeofmatildajohansson.blogg.se/

Vad ska du välja för inriktning på gymnasiet sen när du börjar?
Ingen aning

Hur mycket kostade Turkiet resan?
Mycket pengar (:

Vill du ha barn och så när du blir större?
Njaeae, tror inte det, fast jag vill kanske ha en flicka som isåfall ska heta Elora.

Var cyklarna bra, och vilka färger var dom i? Fick alla en varsin?
Det var bara jag & mamma som fick en varsin, och båda var vita. Men jag vet inte om dom är nå bra än, för jag har inte hunnit prova min ^^

Hur ofta träffar du din biologiska pappa?
Inte så ofta faktiskt, men jag ska träffa han på påsklovet (:

Vilken stylingprodukt klarar du dig inte utan, och varför?
Menar du till håret, som typ hårspray osv? Isåfall kan jag faktiskt klara mig utan nånting alls, för det har jag gjort de senaste dagarna, för då har både hårsprayen och ”fluffpulvret” varit slut.

Favoritsport?
Slalom

Har du några andra syskon på din riktiga pappas sida, förutom Alex?
Nej

Skulle du vilja ha ett till syskon, kille eller tjej isåfall?
Nej, jag tycker det räcker nu ;P

Vad brukar du göra på fritiden?
Sitta vid datorn, fota eller vara med kompisar

Vad är ditt största intresse?
Fotografera… tror jag



Varför tycker du om att blogga?
Jag vet inte varför, jag tycker det är kul bara (:

Är systemkameran hela familjens?
Det är pappa som har köpt den, så det är ju egentligen bara hans. Men jag & Linnéa lånar den ibland.


Kommentarer
♥ Skriven av: Elina

TACK för dom suuper bra svaren ! Är nöjd, men Saxdalen ligger iaf nära Luddvika om du vet vart det ligger ? xD ha det suuuper bra ! Kram

2010-03-13 @ 19:20:08
URL: http://elinahflinahs.blogg.se/
♥ Skriven av: Elin

Du är läskigt lik mig.

Vi var i Turkiet i somras, mitt hår är extremt likt ditt (fast annan färg), använder också "fluffpulver"(alias Powderup/Dust it) och mängder hårspray, du har typ samma gångstil som mig (^^), fotar gärna upp kamerans minne(A), är nån cm längre än dig, väger typ lika mycket, gillar typ samma artister (bl.a lady gaga & amanda jenssen).

Förresten, läste på ett av svaren att du kunde göra bloggdesign om man skickade bilder och sånt, något imot att göra en till mig? (a)

Hahhah, är inge bra på sånt själv ^^

2010-03-13 @ 23:57:22
URL: http://unreasonables.blogg.se/
♥ Skriven av: Amanda

Kan inte du lägga upp videon när ni fick era cycklar för jag missade tyvärr det avsnittet :(

2010-03-16 @ 18:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback