The monster ball

Nu ska jag berätta om helgen då jag var i Stockholm på Lady Gaga konserten från början till slut.

DAG 1

På fredagen var jag ledig från skolan då vi skulle åka vid halv 12 till Mora. Sara Ek skjutsade oss.

min packning

Tåget gick 12:30 ungefär. När tåget kom så gick vi och satte oss vid ett bord med fyra säten runt om. Och där satt vi ett tag innan han som klipper biljetter kom och sa att vi skulle gå till vagn 8 (?) innan Borlänge då det skulle komma asmycket folk så alla platser skulle bli tagna eller nåt. Så vi gick dit och satt där ett tag. Sen kommer det två personer som har dom platserna. (Vi hade nämligen inga bestämda, så man får ta där det är ledigt). Sen skulle vi precis sätta oss vid ännu ett ställe men så kommer det fler folk och säger att det är deras platser. Suck! Så då går vi istället till restaurangvagnen och står där en stund tills det går undan folk från dom borden där, och så tar vi ett bord och sitter där resten av vägen.

Vi kommer fram till Centralen efter klockan fyra har jag för mig. Då är vi hungriga och äter pizza på Pizzahut.

pizzaslice

Sen blev vi sugna på att åka på Grönan, men vi gjorde inte det sen ändå. Så vi for till hotellet och packade upp lite grann och fixade till oss.

hotellrummet

Sen for vi in i stan igen och kollade lite i affärer.

Lady Gaga style

Efter ett tag så ville vi på bio, så vi ringde Camilla, Johanna & Robert och kollade om dom ville med, vilket dom ville. Så vi gick till nån bio som jag inte kommer ihåg namnet på och köpte godis & fika.

morotskaka & maräng

Sen blev det bestämt att vi skulle se Avatar i 3D. Varken jag eller Johanna hade sett den innan. Men haha, typ i slutet av filmen så somnade jag! Hur fan lyckas man att somna på en 3D film om man sitter på första raden och dom håller på att kriga?! Alltså, jag har aldrig somnat på en bio förut. Men sen somnade dom andra också, så jag var inte själv! Hahaha, tur man hade 3D brillor så det kanske inte syntes så mycket att man blundade..

Camilla med dom snygga brillorna (H)

DAG 2

Jag & mamma vaknade kanske vid 9 - halv 10. Då gick vi ner och åt frukost och pratade lite med två stycken som hade varit på Lady Gaga dagen innan. (Ni vet säkert att det var två konserter, vi var på extrakonserten).

När vi hade ätit så gick vi upp på rummet och fixade oss lite och sen for vi ut på stan igen och shoppade. Jag fick ett par treggins och en tröja. Sen köpte vi löshår! Wiiho!

mitt hår är fail pga regnet. Och så gjorde jag en jättekonstig min

Men det var inga clips på håret från början, men vi fick med tråd och clips som vi fick sy på själva. Så när vi kom tillbaka till hotellet så satt vi där och sydde löshår. Det tog ett bra tag så vi fick lite bråttom till Globen sen, för vi trodde att det var insläpp vid 18. Men det var tydligen vid 19. Men det var lika bra, så fick vi bra platser sen. Vi stod typ 5 meter från scenen (inräknat med mellanrummet mellan staketet)! Så vi var asnära när hon gick ut på det där podiet, eller vad man ska kalla det.

Men tyvärr så hade vi bara våra mobiler att ta kort med och filma. Så kvalitén på filmerna suger, så jag tänker inte lägga upp nån video här. Ni kan ju kolla andras på youtube. Men bilder kan ni få några styckna. Inte heller bästa kvalitén, men bättre än ingenting. Förresten så började det regna när vi stod och köade.. Så håret blev ju helt fail för mig. Men iallafall, konserten var grym, awesome, bäst! Finns inte så mycket mer att säga. Gaga är ju så jäkla cool!






Efter konserten iallafall så ville jag ha en t-shirt. Men då hade mamma typ inga kontanter, så hon skulle gå och ta ut i nån automat. Och så går det inte! Det var typ överbelastning eller nåt, SÅ DET GICK INTE! Då vart jag sur. Men jag har kommit över det nu när jag fick linnet från Marit. 



DAG 3

 

Vi åkte hem på eftermiddagen efter att vi hade lunchat med Milla, Johanna & Robert. Dom skulle med ett tåg senare än oss. Och förresten så var min väska helt knäpp. Ena hjulet gick av när jag gick med den i en trapp utan att lyfta den.. hehe... Så det lät värsta konstigt och gick segt att dra den.

 

Men vi kom hem sen på kvällen vid 20. Då vare bara att packa upp och typ gå och lägga sig? Jag var astrött! 


Kommentarer
♥ Skriven av: elin

jag har hört ordet treggings men har glömt bort vad det är, konstigt jag vet x)



men det är la typ nån blanding mellan leggins och... nått



skulle du kunna säga vad det är, är du snäll xD

2010-05-20 @ 18:43:29
♥ Skriven av: Hanna Hedlund

Vart köpte du löshåret och vad kostade det :)?

2010-05-21 @ 15:02:41
URL: http://hannahedlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback