Svart Svan

Tjenare!
Kändes som att det var ett tag sen jag gjorde ett ordentligt inlägg. Så nu kör vi.

Igår kväll kollade jag, Minde, mamma och Linnéa på Black Swan. Vi hade förväntningar om att den skulle vara bra eftersom många har pratat om den osv, men alltså, vafan? Jag kan ärligt säga att jag inte fattade ett skit. Alla fyra satt som frågetecken när filmen var slut och bah: "Fattade ni nåt?". Skulle man berätta handlingen för någon som inte har sett den så skulle man misslyckas, för det fanns ingen. Haha asså nej, se den någon som förstår psykiska filmer och kom sen och förklara vad dom ville få fram, för jag förstod då inte iallafall.

Ja, nog om den störda filmen. Vi började kolla på 127 hours också, men sen dog datorn (kopplade den med tv:n) så vi orkade inte kolla klart. Då gick vi och la oss och pratade en stund innan vi somnade. Klockan 4 sen mitt i natten ringer det någon först två gånger med dolt nummer och sen en gång utan dolt. Jag svarade inte. Men jag kollade numret sen idag på morgonen och det visade sig att det var en älvdaling som hade ringt. Haha jag frågade han på fb vad han ville men då hade hans kompisar tagit hans mobil och ringt massa random nummer.. Tack för att ni väckte mig och Minde.

Minns ni att någon ringde och väckte oss förut en gång också klockan fyra på natten och frågade efter nån? Vad vill dom oss, haha.


Kommentarer
♥ Skriven av: sara

Hej, jag såg filmen i fredags och Natalie Portman som spelade Nina i filmen var schizofren. Och jag tror budskapet med filmen var "skenet bedrar" som är ganska typiskt budskap i filmer. För alla trodde ju att Nina var en "white swan" alltså oskyldig, snäll och perfekt. Thomas(tränaren) sa ju att hon hade the white swan i sig och att det var the black swan hon behövde hitta. Men sen i slutet så visade det sig att hon var en black swan gömd i en white swan kropp eftersom hon dödade sig själv. :) hoppas du förstår filmen bättre nu! ;)

2011-03-06 @ 20:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback