Svar på frågestunden del 2


Skulle du hellre gå utan ansiktssmink (puder, foundation - ja du vet) eller ögonsmink?
Ögonsmink isåfall. Har inget emot att ha osminkade ögon sålänge jag har resten.

Skulle du kunna lägga ut mer dagens outfit bilder?
Jo men grejen är den att jag har så oootroligt tråkiga kläder. Typ mjukisbyxor eller leggins varje dag, sen linne och munkjacka till det liksom. Inte så intressant.

Kan du göra mer sminkningar och visa på bloggen? Ett videoinlägg när du visar ditt smink och sminkar dig kanske?
Jag kan försöka, meeen sminkar mig nästan alltid likadant till skolan. Så då blir det också tråkigt.

När började du tycka att det var roligt att sminka sig och så?
Hm.. typ våren 2009 tror jag.

Tycker du själv att du sminkar dig bra?
Jadå, skapligt. Men det finns ju dom som är mycket bättre, och så finns det dom som är sämre liksom.

Brukar du få sminka Linnéa?
Händer väl ibland om det är något speciellt.

Är du nöjd med ditt utseende?
Vissa dagar vill jag dö när jag ser mig i spegeln, men ibland kan jag tycka att jag är skitsnygg. Det beror liksom på. Men jag tycker inte att jag är ful iallafall.

Tycker du att du är snygg eller söt?
Som jag skrev i frågan innan, det beror på.

Tycker du du ser bättre ut än Linnéa?
Ibland. MEN grejen är att hon behöver inte ha smink för att vara snygg. Hon behöver inte ha foundation och kajal för att se levande ut. Fattar ni? Hon kan gå upp tjugo minuter innan skolan börjar och typ fylla i ögonbrynen och dra. Jag sitter i över en halvtimme och fjollar med smink och håret varenda dag. Såå, egentligen tycker jag inte att jag ser bättre ut än henne.

Brukar du och Linnéa dela kläder, har ni samma klädsmak?
Vi tar vissa kläder av varandra, men vi har verkligen inte samma klädsmak egentligen.

Vad har du för läppglans?
Jadu, olika. Men jag har oftast ett sånthär Lipsmacker läppglans som smakar OCH luktar jordgubb. Man blir jättemjuk om läpparna! Helt stört.

Har du komplex över något? Vad isåfall?
Yes, mina händer. Haha dom är så stora.

Vad är du nöjd med med dig själv?
Mina ögon och läppar maybe.

Plattar du ditt hår eller är det naturligt platt?
HAHAHA, jag plattar. Kolla hur det ser ut om man låter det självtorka:

Bild från i somras när jag hade rött hår fortfarande.

Sminkar du dig VARJE dag?
I stort sett. Iallafall om jag ska göra nånting speciellt. Fast som idag, när jag bara varit på Roma och käkat och sen varit hemma, så har jag inte det.

Vad använder du för smink dagligen?
Foundation, puder, rouge, ögonskugga (inte alltid), eyeliner, kajal, mascara och sen fyller jag i ögonbrynen.

Har du någon förebild?
Jag vet inte riktigt. Tror inte det.


Har du någonsin gjort något olagligt? Isåfall, vad?
Räknas klättra på Konsumtaket? Haha jag vet inget annat.

Har du varit full någon gång? Alltså lite sådär yr eller megafull?
Höhöhöh båda. Inte okej alltså.

Kan du berätta något vi inte visste om dig?
Hmm... Kanske att jag har varit kär i en 98a, hahah.

Använder du stringtrosor?
Haha nej, jag tycker det är så otroligt obekvämt. Det känns som när vanliga trosor skär in, men att man inte kan ta bort det, haha.

Vad har du för bh storlek?
Jag lovar du antecknar nu va? Nejmen typ 75C.

Brukar du raka dig "där nere"?
Assååå, vilka frågor vissa ställer, haha. Men ja, det gör jag. Inte helt, men ah. Ni fattar.

Har du kraftiga mensvärkar, eller asså tycker du det är jobbigt med mens?
Jag tycker att det är det värsta som finns i hela världen.

Hur många barn vill du ha?
Inga alls. Det är inget som existerar i min livsplan just nu iallafall.

När fick du din mens?
När jag var 12. Det var inte kul.

Binda eller tampong?
Tampong

Vilken är den värsta fest du varit på? Mycket fylla också vidare..?
Kanske den gången på Boggberg när jag inte riktigt hade kontroll över mig själv... hehe.

Har du haft självmordstankar? Skurit dig?
Jag har aldrig skurit mig, men tanken har väl slagit mig några gånger. Men jag skulle nog aldrig göra det.

Har du sugit/runkat av någon?
Haha nejnejnej. Uscha.

Oskuld?
Eyapp

Har du rökt?
Alltså. Vet ni hur otroligt sämst jag är. Jag skrev ju det där inlägget om att jag aldrig har provat osv. MEN helgen efter så gjorde jag det ändå. Det kändes såhär.. Asdåligt. Menmen, gjort är gjort. Jag tycker inte att det är gott så jag kommer nog inte prova nå mer. Och anledningen till att jag gjorde det var att alla mina kompisar gjorde det och jag var onykter. Dock vet jag att man inte ska skylla på sånt, men det var det som var iallafall.

Snusat?
Nej, uuuuuan.

Är du allergisk mot något?
Ja, typ pälsdjur och kärnfrukter.

Vilken känd person skulle du kunna tänka dig att ligga med?
Ååååh Cam Gigandet ♥ Så.Jävla.Snygg.

Hur ofta dricker du alkohol?
Asså.. Inte så ofta iallafall. Hade min första fylla i somras såå..

Hur lång är du?
Runt 168 cm

Hur mycket väger du?
Mellan 65-68 kg

Vilken sko storlek?
39, bigfoot yee

Hur känns det att vara full?
Det känns okontrollerat. Dock beror det ju på hur mycket man har druckit och vad man gör. Men man måste vara med om det för att veta.

Tycker du själv att du är en fjortis?
Nej, men när jag skriver om typ att festa osv så känns det som att jag är en. Hehe.

Vad är din kläd storlek?
S eller M. Beror på. Eller 36/38. Vill du köpa kläder åt mig? :D

Vad gör du helst en lördag? Är hemma med familjen och kollar TV och äter godis osv eller är ute med dina vänner?
Beror på. Ibland kan man ju vara astrött och vill lägga sig klockan tio, men oftast vill jag vara ute.

Är du den enda av dina syskon som har strulat med någon? Eller har Linnéa också det?
Jag, Alex och Matilda är de enda barnen som har gjort det. Linnéa har inte, haha hon är för töntig.

Brukar du få pengar av dina föräldrar när du ska köpa kläder eller måste du spara pengar till det själv?
Jag får om det är något speciellt jag behöver. Men kanske inte alltid om jag ska shoppa för skojs skull.

Har du veckopeng? Månadspeng?
Måndagspeng, 500 spänn.

Får du ditt barnbidrag själv?
Neeeeej :'(

Bästis?
Alla mina vänner är mina bästa vänner. Fast Minde är typ ett snäpp mer.

Kommentarer
♥ Skriven av: Emelie

Grymt kul att du svarar på alla frågor :D som typ ingen annan gör...

Din blooooogg är jätte kul att följa :D

2011-10-17 @ 19:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback