I'm back!

NU är jag tillbaka från fjällen! Låt oss ta en dag i taget så ska jag berätta vad vi har gjort.
 
Torsdag.
Vi rullade av gården runt åtta på kvällen och åt pizza på Roma innan vi for vidare mot Storsätern. 
En bild som hamnade på Matildas facebook när vi precis satt oss i bilen med titeln "Vi drar till fjällen, fest hela kvällen!!".
 
Vi var framme efter tio någongång och då var redan faster, Lars och våra kusiner där. Vi packade upp lite, bäddade i sängarna och åt kvällsmat innan vi la oss.
Här är en bild på alla våra laddare på kvällen. Vi ville ha en skarvsladd med flera uttag och pappa lyckades hitta en perfekt som räckte till allas mobiler. Haha såg lite kul ut bara.
 
Dag 1. Fredag.
Morgonen började så tidigt som halv nio för min del, efter att ha halvsovit bredvid Matilda hela natten så jag hade lagom ont ryggen.. Resten vaknade inte så långt efter och då blev det frukost innan vi fixade skotrarna och packade på oss diverse overaller och fula mössor, haha. Sen blev det fotografering i all dess form, som ni kan se på bilden ovan. 
 
Jag och Linnéa blev placerade i kuren.. Såklart.. Det var en upplevelse kan jag säga. Båda hade skapligt ont i ryggen och var rätt åksjuk när vi var framme på sjön.
Pappa borrar hål.
Jacob, Faster och Lars.
Det var så sjukt varmt så vi drog av oss jackorna och drog ner overallerna i hopp om att få lite färg.
Lovisa borrar och Matilda steker. 
Lovisa fiskar. Hon var nog den envisaste av oss alla när det gällde att få fisk..
Fiffi solar i kälken.
En annan var uttråkad och tog fula bilder på sig själv och sina nya fräknar..
 
När vi kom tillbaka till stugan gjorde vi tacos och efter maten blev alla så trötta så vi gick och sov en sväng. Sen minns jag inte vad vi gjorde, tror jag gick och la mig igen sen, haha.
 
Dag 2. Lördag - påskafton
Vi bestämde oss för att åka ut på Grövelsjön. Men bara de från våran familj. Faster och Lars ville åka skidor istället, och Fiffi och Jacob stannade i stugan.
Lovisa var ännu envisare den här dagen och borrade säkert femton hål...
...medans vi andra satt och solade och lyssnade på musik i kuren istället. 
 
När vi kom hem så fixade vi påskmat och spelade plump halva natten.
 
Dag 3. Söndag.
Lovisa och pappa gick upp och åkte till Bredåsjön för att testa fiskelyckan där istället, då det gått dåligt de tidigare dagarna. Faster, Lars och Jacob åkte skidor och Fiffi åkte hem. Vi andra stannade i stugan. 
Vi premiärgrillade och åt kycklingspett, potatisgratäng, grillad paprika, marinerade champinjoner, currysås och sallad. Riktigt gott var det! Sen blev det plump igen.
 
Dag 4. Måndag.
Vi gick upp och städade och packade ihop och åkte hem i stort sett.
Haha, innan vi åkte så såg jag att farmor och farfar hade bilder på alla barn på väggen i vardagsrummet. Såå, fick lov att ta kort på mig själv. Då var jag rätt rödhårig och hade fler fräknar. Lika?
När vi kom hem så tog jag en efterlängtad dusch och har spenderat resten av dagen i klänning som jag beställde förra veckan. 
 
SÅ, det var min påskhelg. Vad har ni gjort?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback