Heeelp me!

Åååååh vad arg jag blir! Hade precis skrivit ett inlägg och så råkade jag klicka nånstans och allt försvann.. Såå vi tar det väl igen då.
 
Idag slutade vi skolan tidigt, vilket var väldigt skönt. Fast jag har ett problem, jag måste fixa praktikplats. Och jag vet inte om jag har något fel, för direkt jag ska göra något som innefattar andra människor och att vara trevlig så får jag asmycket ångest. Jag vet inte varför, men jag tycker det är fett jobbigt att bara ringa till någon till exempel. Så hur jag ska kunna vara på en arbetsplats med människor jag inte känner helt själv blir spännande. Hade jag fått vara med en kompis så hade det varit en helt annan sak, men hur många tar emot två praktikanter samtidigt? Nej juste, nästan ingen. Såå jag vet inte vad jag ska göra. Vi ska ju tydligen ha minst två veckor kök och en vecka matsal, samt en vecka till där vi får välja. Och jag vill inte serveraaaaa. Förmodligen har jag valt fel utbildning, men jag tycker det är jättejobbigt. Jag vill inte att det ska vara såhär, men jag kan inte göra något åt det.. Åååååh.
 
Någon annan som har samma problem som jag och har någon form av social fobi? Isåfall säg till, och berätta gärna om ni har något tips på hur man kan göra det lättare att möta människor utan att vilja dö ungefär, hehe.
 
Tack på förhand!
 
Tumblr_mgwo68rvnp1s22yplo1_500_large
Tumblr_mgwo3hahph1s22yplo1_500_large
Hade vart lättare med en dräkt där ingen ser mig och jag slipper prata, haha!

Kommentarer
♥ Skriven av: Emelie

Känner så igen mig! Jag går nu tredje året på hotell och restaurang programmet och känner precis som du!
Vi har också haft praktik 6 veckor i 2:an och kan säga att jag hade än jäkla ångest när jag ringde och många tårar blev det innan första dagen men nu går jag i 3:an och tog mig igenom det. Jag kan säga att det var inte de roligaste veckorna i mitt liv men det är bara att stå ut! Vi fick dock välja servering eller kök men om jag hade varit tvungen att servera då hade jag nog fått panik tycker också det är skit jobbigt att vara bland folk jag inte känner mig trygg med men det kommer gå jätte bra!
Nu sista året skall vi ha praktik i 10 veckor och jag kan säga att jag har än jäkla ångest igen! Och måste ringa dit i veckan och det känns hemskt! Men det värsta är att lärarna och så inte verkar förstå att vissa tycker det är skitjobbigt med praktik och sånt! :( lycka till och hoppas det löser sig så tar vi oss igenom våran praktik!

2013-02-18 @ 16:19:08
♥ Skriven av: Julia

jag har också det problemet , det är så drygt, nåt som ibland hjälper för mig (iaf om man ska prata på telefon) är att jag lyssnar på musik eller kollar på nån rolig tv serie precis innan och att man stänger av då dom svarar (:

2013-02-18 @ 19:03:14
♥ Skriven av: Dev

Jag har också svårt att ringa till någon! Jag har praktik nu och 2 veckor till. Men det har gått bra, jag vågade faktiskt ringa själv efter mycket nervositet och få min praktikplats. Mamma ba: Men sluta skriva ner vad du ska säga. Det kommer bara automatiskt annars låter du som en telefonsvarare. Men jag hade stödord iallfall :) haha

2013-02-18 @ 19:09:03
♥ Skriven av: Anonym

Jag har också social fobi :)) vet dock inte hur man botar det.

2013-02-18 @ 22:35:55
♥ Skriven av: Gabriella

Jag var precis som du i din ålder! Kunde knappt prata med folk, var jätte blyg fick ångest av att gå fram till främlingar och fråga om exempelvis praktikplats. Värsta mardrömmen var att prata i telefon och om jag någon gång ringde någonstans så hoppades jag mellan tonerna att personen inte skulle svara. Idag har jag haft massa jobb som handlar om servic och okända människor, idag är jag servitris och får ofta höra från folk att jag är trevlig och social. Och hur löste jag det?? Det finns tyvärr inga direkta genvägar men genom att tvinga mig själv att göra det och insett att det faktiskt inte är så farligt. Man överlever trots att man kanske gör fel och säger klumpiga saker så dör man faktiskt inte av det. Och trots att man skäms och vill sjunka genom marken så inser man snart att det går över och om 10 år så kommer ju ingen komma ihåg sådana saker. Det är bara att ta alla upplevelser som det kommer och växa av det. Jag lovar att efter den här praktiken så kommer nästa jobb upplevelse bli bättre och tillslut så kommer det inte vara jobbigt. What do not kill you make you stronger, så sant som det är sagt. Det blir bättre!

2013-02-18 @ 23:34:35
URL: http://multiplaqh.blogspot.ie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback