Tre rätters middag

Tjo!
I onsdags hade vi kvällsservering för första gången. (Förutom julbordet så, men inte riktigt samma sak). Jag var iallafall i köket den här gången och gjorde massa god mat, och här får ni se vad vi gjorde. :)
 
En av förrätterna var räkcocktails med parmesanbröd.
Den andra förrätten var ostgratinerad löksoppa med grovt bröd.
Den ena varmrätten var helstekt hjortfilé med selleripuré och gräddsås som serverades med potatiskroketter.
Den andra varmrätten var rödingfilé med lax- och skaldjursfyllning, broccolitimbal och vitvinssås. Till det serverades även pressad potatis.
Den första efterrätten (som var asgod!!!!!) var blåbärssorbet och västerbottenglass med melbasås, mandelflarn och chokladgrind.
Och andra desserten (som också var dögod) var chokladmoussetårta med ananaschips och mangosås.
 
Den tredje, femte och sjätte bilden snodde jag btw av en klasskompis)
 
Tycker ni att det är kul att se sånt här förresten, eller ska jag sluta lägga upp sånnahär bilder?

Kommentarer
♥ Skriven av: Elin

Jätteroligt!!
Jag går oxå på restaurang och livsmedel men nere i skåne så det är roligt att se hur samma utbildningar i andra skolor ser ut:)

2013-02-16 @ 16:31:46
♥ Skriven av: Emelie

Det är kul att se sånahär bilder!
allt ser jätte gott ut btw :D

2013-02-16 @ 16:50:02
URL: http://photobyemelieee.blogg.se
♥ Skriven av: c

Fortsätt du. Roligt. :)

2013-02-16 @ 18:26:15
♥ Skriven av: Amina

Gud vad gott allt såg ut!:D
Nej, sluta inte lägga upp matbilder! De ä ju kul:D

2013-02-16 @ 22:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback